Magányosan, egy szigeten – The Witness
2017. március 16. írta: Fischer K.

Magányosan, egy szigeten – The Witness

 

A The Witness nagyon különleges kaland és puzzle-játék, ami rendesen megdolgozza az agyat, miközben elkápráztat látványvilágával. Magányosan, egy titokzatos szigetet kell bejárnunk, különböző káprázatos tájakon harcolnunk az elménk erejével.

the_witness_09.jpg

Jonathan Blow, a Braid készítőjének legújabb alkotása, mondhatni műremeke a „The Witness”.  A játék már az első pillanatokban rabul ejt látvány világával, amely egyedi és különleges.

the_witness_walkthrough_map_guide_island.jpg

A felfedezés mellett a sziget különböző területein kell puzzle feladatokat megoldani, amik nagyon egyediek, olykor könnyen megoldhatóak, de néha meglehetősen nehéz feladványok. 

A játékban emberi hangot (spoiler: egyetlen kivétellel) egyáltalán nem hallhatunk, viszont a hangulatos zene és a természet zöreje bőven kárpótolják a párbeszédeket. A játék még írásban sem kommunikál velünk, nem ad instrukciókat, nincs kinn a falakon, hogy merre induljunk, mindent magunknak kell kitalálnunk.

„Nem emlékszel arra, ki vagy, és azt sem tudod, hogyan kerültél ide. Egyetlen cél lebeg a szemed előtt: hogy válaszok után kutatva felfedezd a szigetet, hátha visszanyered az emlékezeted, és megtalálod a hazavezető utat.” 

Úton-útfélen találkozhatunk kővé dermedt emberekkel, illetve szobrokkal. – Ez is a fantáziánkra van bízva, minek gondoljuk őket. 

thewitness-ft1.jpg

 

„Minden egyes feladványa valami ötletes újdonsággal szolgál. Éppen ezért nincs benne két azonos fejtörő.” – És valóban, a feladványok nagy része paneleken zajlik, mégis annyira különböző megoldásokat találtak ki rájuk, hogy egyszerűen megunhatatlan, legjobban így jellemezhető: Nehéz abbahagyni!

witness-puzzle-purple-example.jpg

A feladványok minden területen más logikára építenek, ugyanis a sziget tizenkét különböző területre oszlik. Találunk rajta sivatagi tájat, dzsungelt, őszi erdőt és más izgalmas övezeteket. Minden egyes terület egyedi megoldásokat kínál az ott lévő panelekhez. A sivatagban a napfény és árnyákok kombinációja, a dzsungelben madarak éneke és más különböző hangok, de van ahol maga a környezet adja meg a választ a rejtvényekre. Ha sikerül egy adott tartomány összes puzzle-jét megoldani, egy lézert aktiválhatunk, ami egy titokzatos hegy felé irányul. 

the_witness_mountain_1.jpg

Nincs megadva egy konkrét útvonal a területek között, olyan sorrendben haladhatunk, ahogy épp tetszik. Az összes lézer aktiválásához minden területet be kell járnunk, és az ott lévő szinte összes panelt meg kell oldanunk. De mi a célja az egésznek? A hegy tetején egy bejárat rejtőzik, de mi lehet a hegy belsejében?

A bejegyzés trackback címe:

https://szabad-bolcsesz.blog.hu/api/trackback/id/tr3612343267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása